27.4.2015

Nyt loppui lääkkeen syönti

Vahva olo kuin karhulla

Heräsi mielessäni kysymys; miksi syön lääkettä fibromyalgian hoitoon kun ei minulla ole enään oireitakaan mokomasta pehmytkudosreumasta. 

Parhaassa työiässä oireilin melko häiritsevästi joten hakeuduin tutkittavaksi ja minulle diaknosoitiin "prinsessareuma". Sain osallistua kaikkiin mahdollisiin kuntoutusjaksoihin reumatologin lähetteellä joista koin saavani kuntoutuksista niin hyvät ohjeet arkipäivistä selviytymiseen että pystyin olemaan työelämässä 65 vuotiaaksi asti.

Olen edelleen huolehtinut itsestäni saamillani evästyksillä ja elänyt kaikin puolin terveellisin elämäntavoin. Oireetkin ovat kaikonneet aivan kuin salaa... ei enään uupumiskohtauksia eikä särkyjä, unettomuudesta puhumattakaan, olen aina saanut unen päästä kiinni vaikka istuallani puistonpenkillä jos on ollut  esim. päikkärien aika.

Pilleripurkin tyhjentyessä päätinkin etten enään hae apteekista uutta, kokeilen ainakin, pääsenkö öisin syvään uneen, johon lääke on mm. vaikuttaa.

Nyt olen ollut pari viikkoa ilman lääkitystä eikä oloni ole tippaakaan muuttunut eli olen elämäni kunnossa. Toteen on käynyt silloisen omalääkärini lausahdus että oireet poistuvat 60-70 vuoden iässä jos hoidan kuntoani itseäni kuunnellen ja pidän elämäntavat säntillisinä.
Hyvä näin ja olen sanomattoman onnellinen ja kiitollinen jokaisesta uudesta aamusta johon saan herätä hyvin levänneenä ja terveenä, iskuvalmiina päivän tuomiin haasteisiin.

Ei kommentteja: