4.4.2013

Kiitollisuus ja ilon aiheet tänään

Päivän ilon aihe oli tänään Rönsyorvokin ensimmäinen kukka.
Juurihan tuo oli kalpea, vielä talvilevossa oleva  rumilus. Mullan vaihto ja istutus isompaan ruukkuun tekee kasveille ihmeitä, tosin suuremman homman tekee aurinko :)

Päivän positiivinen puhelu tuli KodinKukat taimimyynnistä. Tein reklamaation paleltuneista Stevian ja Mustasilmäsusannan taimista, tuloksena oli että saan uudet taimet maksutta paleltuneiden tilalle. Tosi ystävällistä ja osaavaa asiakaspalvelua, KIITOS !

Kiitollisuus on voimakkain tunne tänään ! Olen onnellinen ja kiitollinen taivaanisälle hyvästä terveydestäni. Siihen kun en ole voinut paljonkaan itse vaikuttaa. Hiukan terveyteemme tosin vaikuttavat tekemämme valinnat elämässä. Itse olen valinnut terveet elämän tavat, mihin eivät ole kuuluneet alkoholi eikä tupakka. Ainoa paheeni ovat makeat leivonnaiset, jälkkärit ja makeiset, muuten syön terveellisesti.

Lapset ja lapsenlapset  ovat ilonaiheina päivittäin, heistäkin olen kiitollinen.  Heidän ansiostaan olen selviämässä suruni syövereistä yllättävän helpolla. Tunnen etten ole tässä elämässä yksin vaikka menetinkin elämänkumppanin. Elämä jatkuu, on ilo seurata seuraavien polvien elämää, josta on siirrtymässä  ns. "takavasemmalle", eli ei ole enään suurta vastuuta lapsista ja nuorista.

Sururyhmämme kokoontuu illalla seurakuntamme sururyhmä, olen siitäkin kiitollinen että tulikin lähdettyä mukaan. Ryhmä tuntuu tääsä vaiheessa jo hyvältä ja siellä saamme tukea toisiltamme ja vetäjinähän ovat alansa ammatilaiset.



2 kommenttia:

tuksu kirjoitti...

Kiitos ihanasta postauksestasi!
Minä täällä istun juurikin lapsenlapseni Iidan kanssa, hän on aivan ihana ilon tuoja...
Elämä menee eteenpäin, vaikka suru rinnassa välillä tuntuu liian raskaalta.
Sinulle aurinkoista päivää, Ystäväni!
tuksu

A kirjoitti...

Kiitos ihanasta postauksesta Marjamatilda.<33333

Hienoa että valoa näkyy raskaiden aikojen jälkeen; hyvää jatkoa ja viikonloppua sinulle.<3